Časté otázky a odpovede ohľadom prevádzky

Ak nenájdete hľadanú odpoveď, náš centrálny servis vám, samozrejme, rád pomôže. Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa vášho zariadenia, odpovede na ne nájdete tiež v návode na obsluhu vášho zariadenia.

 Najčastejšie otázky k poruchám a prevádzke kávovaru:

  • Káva vychádza z mojej NIVONE iba po kvapkách, takže jej príprava trvá veľmi dlho. Aký môže byť dôvod?

Káva je pravdepodobne zomletá príliš jemne. Vyčistite varnú jednotku a nastavte, prosím, hrubší stupeň mletia (Pozor: stupeň mletia meňte, iba keď je mlynček v prevádzke!). Pri príprave kávy cez šachtu na mletú kávu nepoužívajte príliš jemne mletú kávu, optimálne mletú kávu pre automatické kávovary a použite naberačku na mletú kávu.

  • Káva vyteká príliš rýchlo: Káva je pravdepodobne namletá príliš nahrubo. Nastavte mlynček na jemnejšie mletie.

  • Keď používam svoj NIVONA SPUMATORE, mlieko nevytvorí penu, len sa zohreje. Čo môžem vylepšiť?

Manuálny napeňovač SPUMATORE dôkladne očistite (v demontovanom stave) podľa príslušných pokynov v návode na obsluhu. Je dôležité odstrániť všetky prilepené zvyšky mlieka, prípadne vodného kameňa – najmä z horného nasávacieho ventilu SPUMATORE. Dbajte na to, aby ste ho pravidelne čistili s použitím studenej vody (aby sa zabránilo prilepeniu bielkovín v mlieku).

  • Mlieko nepení správne:

Môže ísť o nevhodný druh mlieka alebo znečistenú napeňovaciu trysku. Použite studené mlieko s vhodným obsahom tuku a dôkladne vyčistite napeňovaciu trysku mechanicky aj cez čistiaci program s chémiou, prípadne odvápnite kávovar.

  • Z akého materiálu je vyrobený mlynček na kávu v kávovaroch NIVONA?

Mlecie kamene sú vyrobené z kalenej ocele a je to vysokokvalitný kónický mlynček.

 

  • Je normálne, že po výdaji každej kávy nateká voda do misky na zvyšnú vodu a voda sa nachádza v záchytnej miske?

Áno, to je normálne. Pred a po každom výdaji kávy sa vedie zvyšková voda z usadeniny kávy a pretlak počas prípravy kávy vo forme vody cez vnútro zariadenia do záchytnej misky.

 

  • Musí sa automat na espresso čistiť a odvápňovať?

Áno, pretože iba dobre vyčistený a odvápnený kávovar zaručuje maximálny pôžitok z kávy. Dodržiavajte, prosím, pokyny na displeji vášho plnoautomatického zariadenia a návod na jeho obsluhu.

 

  • Ktorý odvápňovač je vhodný na odvápnenie plnoautomatických kávovarov?

Používajte tekutý odvápňovač Premium (NIVONA NIRK703) alebo komerčne dostupné, najlepšie tekuté odvápňovače, špeciálne určené pre plnoautomatické kávovary. Nikdy neodvápňujte kyselinou citrónovou, octom alebo dokonca kyselinou mravčou, pretože by to zničilo tesniace krúžky vnútri kávovaru.

 

  • Ako môžem upraviť silu kávy?

Najskôr si môžete, samozrejme, vybrať medzi miernou, normálnou silnou alebo silnou kávou stlačením jediného tlačidla (tu sa upraví mleté ​​množstvo, medzi 7 a 11 g kávy na šálku). Stupeň mletia by mal byť nastavený na stredný stupeň. Potom by ste mali vyskúšať espresso alebo kávu. Ak je pre vás espresso príliš silné alebo príliš slabé, mali by ste zodpovedajúcim spôsobom zmeniť množstvo kávy (napr. ak je príliš silné = nastavte normálne alebo jemné, alebo ak je príliš slabé = viac mletej kávy, t. j. zvoľte normálne alebo silné). Po vykonaní tohto nastavenia je možné nastavenie zjemniť nastavením stupňa mletia (POZOR: stupeň mletia upravujte iba počas chodu mlynčeka). Pre intenzívnejšiu chuť, ako napr. v prípade espressa, by ste teraz mali pomaly znižovať stupeň mletia, pre jemnejšiu kávu nastavte hrubšie mletie – až kým nedosiahnete optimálny výsledok pre vašu chuť.

 

  • Môžem naplniť nádrž na vodu svojho plnoautomatického kávovaru NIVONA minerálnou vodou a vyhnúť sa tak vodnému kameňu?

Nie, to vám neodporúčame – pretože minerálna voda obsahuje aj minerály, vápnik a horčík, ktoré môžu viesť k tvorbe vápnika. Namiesto toho odporúčame čistú vodu z vodovodu, pravidelné odstraňovanie vodného kameňa a v prípade potreby prevádzku s filtrom čerstvej vody CLARIS (NIVONA NIRF701).

 

  • Napriek práve vyprázdnenej odpadovej a záchytnej miske môj plnoautomatický kávovar stále zobrazuje na displeji „Vyprázdniť misky“. Čím to je?

Na zadnom konci odkvapkávacej misky sú 2 kovové kontakty – priestor medzi nimi musí byť absolútne čistý a suchý. Kontakty je nutné pravidelne čistiť kefkou a saponátom. Dbajte aj na to, aby boli zodpovedajúco suché a čisté.

 

„Naplniť systém“ – problém s filtrom na vodu alebo je kávovar zanesený vodným kameňom. Demontujte filter na vodu a potvrďte naplnenie systému. Ak problém pretrváva, zrejme došlo k zaneseniu systému vodným kameňom. Do nádržky s vodou nalejte 0,5l čistej vody a pridajte 0,1l tekutého odvápňovača NIVONA NIRK703 a potvrďte naplniť systém. Nechajte kávovar pracovať kým Vás nevyzne znova naplniť systém. Teraz prosím počkajte minimálne 30-45 minút (dáte čas odvápňovaču rozkladať vodný kameň a umožníte čerpadlu sa schladiť) potom znova stlačte naplniť systém. Tento postup zopakujte 3-5 krát. Ak vás pustí do menu kávovaru vykonajte nanovo celý proces odvápňovania cez menu údržby. Ak problém pretrváva kontaktujte servis.

Varná jednotka sa nedá vložiť: skontrolujte či je varná jednotka v základnej polohe, ak nie zaistite ju do základnej polohy a vložte naspäť do kávovaru. Pri niektorých modeloch, konkrétne modeloch s dvoma ovládačmi je možno po stlačení oboch tlačidiel súčastne vyvolať servisný režim, kedy sa motorová jednotka vráti do základnej polohy a následne bude možné vložiť varnú jednotku.

Chýbajú odpadové misky – vytiahnite odpadové misky, skontrolujte vnútorný priestor kde misky patria, či niečo neblokuje vloženie a vložte naspäť. Ak problém pretrváva, kontaktujte servis.

Chybové hlásenia a čo môžete spraviť:

Chyba č.5 chyba nahrievania systému, vypnite kávovar, vytiahnite zástrčku zo zásuvky a kontaktujte servis prosím
Chyba č.8 Táto chyba môže byť spôsobená problémom s pohonnou jednotkou alebo zablokovaním sparovacej jednotky. Odporúča sa vypnúť prístroj, odpojiť ho od elektrickej siete, vybrať sparovaciu jednotku, dôkladne ju opláchnuť pod tečúcou vodou a nechať vyschnúť. Ak problém pretrváva, kontaktujte autorizovaný servis
Chyba č.9 chyba keramického ventilu. Ventil sa nevie nastaviť do správnej pozície. Kontaktujte prosím servis
Chyba č.10 chyba softvéru kávovaru, nutná aktualizácia. Kontaktujte servis
Chyba č.12 chyba servomotora napeňovača. Vytiahnite vonkajšiu napeňovaciu trysku pod krytkou s logom NIVONA a mechanicky kefkou vyčistite všetky jej časti. Vložte naspäť do kávovaru, vypnite zapnite kávovar. Ak problém pretrváva kontaktujte servis

 

Servis:

Vyskytol sa problém s vašim kávovarom a je potrebná oprava? V takomto prípade odporúčame kontaktovať náš autorizovaný a oficiálny servis pre záručné, aj pozáručné opravy automatických kávovarov NIVONA. Kontaktujte nás kľudne mailom, ak vám to nesúri alebo telefonicky, ak chcete informácie čo najrýchlejšie. Naši technici sa vám budú snažiť na základe informácií získaných od vás poradiť, čo treba s kávovarom spraviť. Niekedy postačuje niekoľko rád ohľadom čistenia a údržby a kávovar opäť šľape ako má. Avšak niekedy je zásah technika nevyhnutný, pretože na diaľku je možné zistiť a vyhodnotiť iba obmedzené množstvo porúch. V týchto prípadoch vás servis vyzve na zaslanie kávovaru do servisného strediska. Každý kávovar sa snažíme čo najskôr opraviť a zaslať naspäť majiteľovi, pretože vieme, ako veľmi môže dobrá káva chýbať.

Infolinka servis: 0918 341 576   Pondelok-Piatok: 07:30-16:00

Mail: servis@brel.sk

Pre záručné opravy kontaktujte priamo predajcu pre spustenie reklamačného procesu.

Služby extra: nahlásenie zvozu kávovaru do servisného strediska, služba je spoplatnená 10,- euro s DPH.

Odporúčame mať pripravený model kávovaru(nájdete na štítku po vysunutí misiek na kávové zvyšky, označenie začína písmenkami NICR a následne číslo modelu, napr. NICR550) a tiež krátky popis, ako sa prejavuje porucha.


 
Dôležité info v prípade reklamácii: v prípade, že posielate Váš kávovar do servisného strediska poštou, resp. kuriérom, je potrebné  dodržať niekoľko zásad prípravy produktu na transport a zabalenie prístroja na transport - vyprázdnite kávovar od vody a  zvyškov kávy, vymontujte filter na vodu, prípadne odparte systém. Kávovar optimálne posielajte v originálnej krabice aj s polystyrénom. Ak už krabicu alebo polystyrén nemáte, použite inú vhodnú krabicu a výplň. Ak zadávate prepravu Vy, upozornite prepravnú službu na krehký tovar.

Záručné opravy
V prípade záručných opráv kontaktujte priamo svojho predajcu pre odovzdanie prístroja a následnú opravu.  

Adresa servisného strediska pre záručné a pozáručné opravy:

BREL spol. sro.
Centrum 1746/265
017 01 Považská Bystrica

servis@brel.sk

CUBE'4

Technológia arómy
v kompaktných rozmeroch.